sobota 4. května 2013

Božské Brownies podle Ching

Uplynulých deset dní, z toho poslední tři dny v kuse, jsem malovala náš byt. Mezi bílením, spárováním prasklin a uklízením se moje potřeby smrskly na jídlo, pití a spánek a i ve snu jsem viděla bílé tahy válečkem. Usoudila jsem, že je na čase si udělat nějakou dobrotu, kterou si sakra zasloužím a tou jsou neskutečně dobré a jednoduché brownies podle receptu mojí belgické kamarádky Ching.

Ching má kořeny v Hong Kongu a spíš než na sladký je na instatní nudle a to není žádná rasistická hláška, to je fakt, který ona sama prohlašuje. Nicméně, když mě viděla, jak jsem na posezení snědla čtvrt kila belgické čokolády značky Guylian (tuhle značku miluju, tak jestli můj článek bude číst její obchodní zástupce, jsem ochotná ji testovat, recenzovat, fotit a publikovat o ní články na tomhle bezvýznamném blogu), prohlásila, že nikdy v životě neviděla nikoho sníst takové množství čokolády za tak krátký časový úsek a věnovala mi tenhle skvělý recept.

Mimochodem, moje čoko mánie měla dohru, po té co Ching zjistila, jak moc mi belgická čokoláda chutná, promluvila o tom mezi přáteli, kteří měli se svými zahraničními kámoši podobnou zkušenost. Celá tahle belgická partička se shodla, že by tu čokoládu už měli konečně taky ochutnat a ne jí pořád jenom vozit jako dárek a když to udělali, udělali to ještě jednou a pak znovu (hm, ta čokoláda je vážně dobrá!), takže do měsíce všichni svorně skončili v posilovně, protože víme přece, co čokoláda umí, žeano.

Jak jsem si na začátku jara slíbila, čokoládu už nejím (ne, není to lehký, ale už to zvládám v pohodě),  avšak tyhle brownies si dám ráda. A abych vyvážila jing a jang naší osobní váhy v koupelně (a hlavně svojí mysli, jistě), k obědu jsem udělala pangase na koriandru s cuketou.

Nedělám je často, naposledy jsem je kuchtila před rokem o Velikonocích. Takže tady jsou a ať vám šmakujou!

350 g kvalitní tmavé čokolády
250 g másla
3 celá vejce
250 g muscovado cukru (kupuji v Marks&Spencer, je to hutný slano-sladký třtinový cukr, který se používá právě na brownies nebo sticky toffee pudding a dělá tu charakteristickou lepivost)
100 g mouky (použila jsem špaldovou)

Já přidávám ještě hrst rozinek, ale to není povinné.

Předehřejeme troubu na 170 °C. Ve vodní lázni rozehřejme čokoládu s máslem a ve větší míse vyšleháme vejce s cukrem do hladka. Když je čokoláda rozehřátá, smícháme vše dohromady, přidáme mouku, všechno pěkně promícháme a vylijeme hmotu na menší pekáček s vysokým okrajem (trochu to v troubě nabyde na objemu). Pečeme asi 35 minut a po té necháme v pekáčku ztuhnout (obzvlášť těžká část).













8 komentářů:

  1. Hmm, to bych si dala hned, ale nevlastním troubu...asi se sem budu chodit koukat na obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že nějaké brownies nemůžu teleportovat do Japonska, hned by ti pekáč poslala ;).

      Vymazat
  2. Kontrola konzumovaných dobrot ukončena! Vypadá to báječně... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. mmmm it looks so delicious <3

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Jednu přeci :) - jsou těžce návykové :D

      Vymazat