čtvrtek 11. dubna 2013

Křehký svět Karla Malicha

V Jízdárně Pražského hradu je k vidění zajímavá expozice českého umělce, který mi byl do téhle výstavy naprosto neznámý. Nevim, jak je to možný, protože tvoří už přes půl století, ale prostě jsem o něm nikdy neslyšela a jsem ráda, že jsem ho objevila.
Jeho křehké drátěné objekty a minimalistické reliéfy z netradičních materiálů jsou moc zajímavé a navíc skvěle nasvícená expozice dodává objektům další rozměr. Kresby, malby a grafiky jsou plné barev a drobných výpovědí, niterných pocitů, často zaznamenaných téměř neviditelným písmem přímo do obrázku. Je to jako zpověď zároveň s přehlídkou barev duše a energií, které Karel Malich vidí a kreslí. Z dokumentu o něm, který běží v jedné z místností je jasné, že nejde o žádného fanatického mystika, ale o člověka, který svůj dar prostě přijal a s vírou v něj tvoří. O to víc je mi sympatický.








10 komentářů:

  1. Mám moc ráda pražskou jízdárnu - má úžasnou atmosféru, a když se tam sejdou zajímavá umělecká díla, tak je to opravdu zážitek. Bohužel nejsem z Prahy. Naposledy jsem viděla v Jízdárně Schikanedera - nádhera - psala jsem o tom zde http://mojepastely.blogspot.cz/2012/11/nokturno-ve-valdstejnske-jizdarne.html, akorát fotky přímo z výstavy jsem bohužel neměla. Pěkná inspirace!

    OdpovědětVymazat
  2. Schikaneder byl úžasnej! Miluju tu snovou atmosféru jeho obrazů, má to něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé kousky a krásné fotky. Jde tohle úplně mimo mě, tak jsem ráda objevila něco nového:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, díky za kompliment, pořídila jsem si nový objektiv a tam v tom šeru mi přišel velmi vhod :)

      Vymazat
  4. Taky jsem o něm nikdy neslyšela, ale jeho tvorba vypadá vážně zajímavě! :)
    Style Without Limits

    OdpovědětVymazat
  5. Hezká inspirativní pozvánka na zajímavou výstavu. A zaujala mě taky grafika Tvého blogu. Neotřelá.) Taky máš talent, tak s vírou v něj hezky dál tvoř.) Iri

    OdpovědětVymazat
  6. Hey! You have a great blog, full of interesting thing and beautiful pics!
    Let's keep in touch!
    Step by me if you have time, we might follow each other!
    Tania
    www.glamourmaniacs.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you, but I don't speak Italian :)

      Vymazat