středa 17. dubna 2013

Jídlo mého srdce

V lednu to bylo šest let, co jsem se dala na jiný způsob stravování (uplně původní impuls byla klasická silvestrovská sázka, jestli dokážu jíst zdravě a zhubnout), což mi přineslo víc pozitiv než negativ, ale stále existují lidé, co mě dokážou litovat za to, že něco nejím, protože jsem přesvědčená, že mi to nedělá dobře. Je to jejich boj a jejich nevědomost, já vim svý a je mi celkem jedno, co si kdo myslí.

Byly doby, kdy jsem si dokázala rozškrábat ekzem do krve a bylo to pro mě uplně normální. Co jsem změnila stravovací návyky, už se to neděje. Ekzem mám pořád, ale ve velmi přijatelné formě, se kterou můžu koexistovat a nijak mě neomezuje. Také mi zmizela pneumatika kolem břicha, kterou jsem si začínala pěstovat už před třicítkou a kterou teď tak často vidím na mladých holkách. Nevim jak jim, ale mě se to nelíbí a jsem ráda, že jsem se toho zbavila. Zlepšila se mi pleť a taky spaní. Zpočátku jsem rychle přišla o 12 kg, udržela jsem si z toho 9 kg dole.
U nás doma nenajdete ani mikrovlnku, ani friťák.

Přiznávám, že některý věci neseženu v běžných potravinách a mám místa, kam velmi ráda chodím nakupovat. Těch míst není moc a v Praze je mám dokonce na jednom místě, kudy chodím často a tím je Pavlák. Hned za rohem v Bělehradský je obchod, který zbožňuju a tím je Diana - Svět oříšků, zdravá výživa. Tuhle jsem potkala u dveří dva hladový kluky, jeden bral za kliku, že by si něco dal a ten druhý mu říká:"Zdravá výživa, jo? Ses zbláznil ne??? Tam nejdu." Jeho škoda, maj tam fakt dobroty, ochotný a milý personál, který se ve svém sortimentu vyzná. Taky je Diana levnější než bioobchody. Potraviny má čerstvý a voňavý a taky tam seženete kvalitní čokoládu a všechno, co byste jinde nesehnali. Trojbarevnou Quinou například, bezlepkovou mouku nebo karob (netučná náhražka kakaa, vynikající). Dalším skvělým zdrojem potravin je, kupodivu, DM drogerie. Alnatura potraviny mají pestrou nabídku od výborného pesta přes sojové mléko až po drcený sezam. Já chodím do Déemka na Tylák. Na stejném místě bývají farmářské trhy, dnes jsem tam sehnala čerstvý špenát a med od včelaře. Nechtějte vědět, co se mi stalo po medu z Alberta. Horor skoro na půl roku.

A potom jsou tu food blogy, kterými občas procházím a inspiruju se. Mým absolutně nejoblíbenějším je skvělý food blog Kitchenette, jež je nejen krásná osoba a bezvadná fotografka, ale i výborná kuchařka. Její recepty mají hlavu a patu, nepřipadají mi těžké a spolu s ní sdílím názor, že o jídle by se mělo přemýšlet. Docela ráda bych jí poznala osobně a jen tak s ní pokecala o životě.

Na druhou stranu se rozhodně nezříkám pečení z kvalitních surovin, dobrého masa nebo vína (sice jsem před jarním detoxem hrdinně prohlašovala, že budu abstinent, ale tohle mi fakt nejde).

A dnešní oběd byl právě podle Kitchenette - zapečené cukety s kozím sýrem. A díky parádnímu počasí jsme mohli obědvat na terase. Co víc si přát?


Dobroty z Diany


Úlovky z trhu a z DM drogerie
Příprava na oběd
Hotovo! Můžeme jíst.

1 komentář:

  1. Hey hun!
    I just found your blog and I love it!!!
    you look so amazing, love you style!!
    nice lay out and really good job!!
    I have also a Give Away on my blog with a
    50$ Gift Card for clothes shopping on Hot Miami Styles!
    3 winners!!!:)

    xoxo

    www.fashionrailways.com

    OdpovědětVymazat