neděle 31. března 2013

Jarní detox - den první

Tenhle rok jsem se opět po dvou letech rozhodla pro jarní detox spočívající v desetidenním striktním půstu a pije se při něm jen voda, čistící čaje a zeleninový vývar bez zeleniny. Žádné jídlo. Už s tím nějaké zkušenosti mám z minula, není to jednoduchý, ale není to ani nezvládnutelný. Hlavním důvodem jsou moje kožní problémy, jmenovitě debilní ekzém, který se mi díky střídmé stravě daří držet na uzdě. Chtěla bych ale do prvních opravdu jarních dnů (ať už hodlají přijít kdykoliv) vkročit s čistým střevem a kůží. Poslední rok jsem byla trochu lajdák co se týče stravy, docela hodně jsem pekla a ne vždycky bezlepkově, takže jarní očista je nutná.
Rafinovaný bílý cukr a pšenice jsou pro ekzém a všemožný vyrážky ideální spouštěč. Stejně tak alkohol, zejména pak vínečko. To já ráda, nebudu se tvářit, že jsem abstinent. Čokoládu jsem si před časem zakázala a daří se mi to dodržovat, až na menší epizodu v Belgii, ale tam je to povinnost. Není nad belgickou čokoládu.

Tak konec keců, jde se na to. Dneska je první den půstu, nejhorší jsou první tři dny, než tělo pochopí, že fakt nic, ale vůbec nic nedostane. Voda a bylinkové čaje budou mými přáteli. V úterý si hodlám nakoupit pořádnou várku bylinkových směsí, do tý doby mám k dispozici jen Ajurvédský čistící čaj, kterej je pekelně hnusnej.

Zatím si tělo myslí, že něco dostane, takže je celkem v klidu, i když má tendence být lehce podrážděné, protože vydatná snídaně je můj nejmilejší jídelní rituál. Zatím co se budu prolévat hektolitry vody, M. dostal za úkol vyjíst z lednice veškeré mé zásoby, jako například syrový papriky nebo bílý jogurt. Z paprik nebyl nadšenej, ale prohlásil, že to do něčeho zamíchá. Tak jo.
Oba pracujeme doma, takže musím počítat s občasným vařením. Minule mi to nečinilo příliš velký problémy, jenom to bylo technicky náročnější, neb jsem nic nesměla ochutnat a tak M. běhal od počítače ochutnávat moje výtvory. Občas jsem ho poslala do pizzerky, ať si uloví něco tam.

Samozřejmě mě zajímá i váhový úbytek, to teda ne, že ne. Minule to bylo asi 2,5 kg, překvapivě, zdálo se mi to na deset dní bez jídla dost málo. Je fakt, že jsem pila 100% džusy, tak uvidíme tenhle rok, protože bych to chtěla absolvovat bez nich.

Je dobrý mít na celých deset dní nějaký program, aby se člověk co nejvíc zabavil a nesledoval svůj hlad. Taky je dobrý lehký cvičení a pár minut meditace denně. Minule jsem udělala totální debordelizaci mých věcí včetně oblečení a prostě všeho. Hodně to pomohlo. Navíc jsem byla z hladu naprosto neúprosná a letělo fakt všecko, co jsem nepotřebovala. V dobách hojnosti mám tendence se nad věcma smilovávat a nechávat si je, co kdyby se ještě někdy hodily. Ovšem v době hladu jsem neúprosná a nemám citu ani smilování.

Též je ideální půst naplánovat na dobu po úplňku, ten byl 27., takže pohoda. V čase půstu je dobrý vyvarovat se záležitostí náročnějších na energii a pozornost, jako například cestování, řízení auta, návštěvy rodiny (taky u vás doma tak báječně vaří a vidí ve vás příliš hubenou osobu, kterou je třeba vykrmit?), menstruace, večírků (o vodě je to stejně o ničem), zkoušek a podobně.
Uznávám, že v módu "home office", který mám já, je to jednodušší. Na druhou stranu mě čeká pár dní ve škole, respektive ve Španělskym a Francouzskym institutu, kde musím fungovat a reagovat. I tak je jistý, že budu trochu víc za debila než obvykle.

Co očekávám zá výsledek? Odplavení nezdravých nánosů ze střev, zlepšení stavu kůže, čistou mysl a menší objem přes zadek. Taky bych chtěla zůstat abstinentem, ale s tím si moc nevěřím. Plus doufám, že až najedu zpátky na stravu, zůstne striktně bez bílého cukru a bezlepková. Tradáááá, začínáme!


A s timhle je konec.

2 komentáře:

  1. Respekt za 10 dnů bez jídla! Já se pořád nemůžu odhodlat, i přesto že bych očistu potřebovala jako sůl..to je pořád - až nebude v lednici ten čokoládový řez, až nebudu mít žádné ovoce, blablabla,.. :D
    mrkev

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, uvidíme za 10 dní, zatím se to vyvíjí slibně :). Nejlepší je s ničím neotálet a zbytky z lednice případně věnovat rodině a kamarádům :).

      Vymazat