středa 13. února 2013

13. únor - den Nedobrých tisků, suchá jehla

Protože začal zase grafický kurz, chtěla jsem si dneska vytisknout práci, kterou jsem včera vytvořila a úspěšně v ateliéru vytiskla a teď se to tam někde suší na desce. Měla jsem v plánu vytisknout víc barev, koupila jsem si ve Zlaté lodi nádherný odstín zelené Vert de vessie a taky jsem chtěla zkusit přidat do tisku ještě druhou barvu a pohrát si s tím. No, ale když se nedaří, tak se nedaří.
Připravila jsem si všechno jako obvykle, pečlivě barvu naťupala, pečlivě vytřela a výsledek po vytisknutí byl uplně nijaký. Říkala jsem si: "Bože, i když v tebe nevěřím, nech mě udělat aspoň jeden tisk dobře, chci to dát na blog a jestli se mi to nepodaří, budu mít post na blogu bez obrázků a dostanu se do blogerskýho pekla, to přece nedopustíš..."
Marně. Druhý, třetí tisk, všechno špatně. Přidala jsem lněnou fermež, ubrala jsem lněnou fermež, odmašťovala matrici, vytírala rukou i hadříkem... Nic. Blivajz.
Nakonec to trochu vyřešil větší tlak na lisu a papír s vyšší gramáží, ale stejně je to znouzectnost a ty tisky nejsou dobré.
S myšlenkou, že příliš jemné linky suché jehly nesnesou mnoho tisků, zklamání po každém neúspěšném vytlačení ještě zesílilo. Pro člověka netrpělivého je grafika velká terapie. Nic nejde uspěchat a každý neúspěch musí být z hlavy okamžitě smazán, aby se mohlo začít znova, stejně nebo ještě víc pečlivě. Včera jsem vytvořila opravdu asi příliš jemnou kresbu a pokud budu chtít v tisku pokračovat, musím všechny linky ještě obtáhnout. Suchá jehla snese jemné tahy, ale vrypy doporučuju hlubší. Pro opravdu subtilní, něžnou linku bude nejspíš mnohem vhodnější lept.

A ještě k tomu tak mizerný fotky... No nic, příště znovu a lépe.


Čistá matrice s kresbou suché jehly

Matrice pokrytá barvou

Vytírání barvy

Vytřená matrice

Zelená barva Vert de vessie

Výtisk odstínu Bistre basic, příště přisvítit

Výtisk zelenou barvou

Žádné komentáře:

Okomentovat