středa 5. prosince 2012

Bouře ticha v krajině světla

Byla jsem se podívat na vernisáž Robina Kaloče, výtvarníka, který mě na grafickém kurzu učil základní grafické techniky a u něhož budu s radostí pokračovat příští rok v únoru.
Výstava se jmenuje Krajina světla, je v Galerii 9 a všem ji vřele doporučuju. Jsou to převážně grafiky, ale i akrylová malba. Robinův styl se mi líbí, z jeho tvorby na mě vyzařuje klid, patrná je pokorná fascinace přírodou a k tomu používá moc zajímavý a příjemný barvy.
Baví mě ta podobnost s rozbouřeným mořem, hustým lesem nebo se skleněnými vlákny (sklář ve mě se nezapře). Baví mě, že se na to dá dívat dlouho a jen pozorovat dokonalé linie padnoucí do sebe nebo si navzájem odporující. Baví mě ta symbióza barev a pocitů. A nejvíc mě baví, že to ve mě nevzbuzuje stud a zoufalství jako to často mívám u současný tvorby mladých umělců (zní to, jako by mi bylo 90 let), kde mám pocit, že dílu, které vystavili, rozumí tak akorát oni sami, možná hrstka nejbližších, kteří s nima u toho chlastali a rozebírali to zevnitř a zvenku a zbytek všech, kdo na to nevěřícně hledí, je banda naprostých kulturních ignorantů, kteří ničemu nerozumí. Já si takhle před obrazama Robina nepřipadám a za to mu děkuju.





Žádné komentáře:

Okomentovat