neděle 11. listopadu 2012

ESTA - jsme pod kontrolou

Jestli se chystáte cestovat letadlem za oceán a přestupovat ve Spojených státech na jiné letadlo do jiné země a máte pochybnost, zda pro obyčejný tranzit na letišti v USA musíte mít vyplněný, schválený a zaplacený formulář ESTA, tak ano, musíte. Vzhledem k tomu, že ani nevstoupíme na území Spojených států, mi to připadá jako nehoráznost. Cena 14 $ sice není vysoká, ale jde o princip. Nehledě na to, že nás to při přestupu na letadlo do San José nepříjemně zdrží na imigračním, které vlastně vůbec nepotřebujem navštívit, když do USA necestujem. No prostě, pakárna.



Pozn.: pro cestování po Kostarice prý není potřeba mít mezinárodní řidičák. Tak jsem si pro jistotu jeden nechala udělat. Znáte to, kolik razítek máte, tolikrát jste v zahraničí člověkem...

5 komentářů:

  1. No...co se tyce skoly, tak dalkove se da studovat arteterapie v budejovicich ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pořád koumám, jak to je s tou ESTA. Je to fakt absurdní, když člověk na to území nevstoupí. A ještě mi k tomu někdo řekl, že si msuím zařídit dvě, jednu na cestu tam, jednu zpět. Tím si ale nejsem jistá. Jak jste to měli vy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Georgie, měli jsme jen jednu ESTU, která platí rok.

      Vymazat
    2. aha, tak super! :) já jsem měla pocit, že jsem někde zahlídla, že to platí dýl, ale v jednom pobytu to je do těch tří měsíců. Tím pádem super, to si nic víc zařizovat nemusím :) Děkuju!! :)

      Vymazat
    3. No, raději si to ještě někde ověř. Je to rok, co jsme si ESTU zařizovali, něco se mohlo změnit.

      Vymazat