úterý 16. října 2012

Příprava barvy pro tisk

Je dobré si barvu na tisk připravit pořádně a pečlivě, dost často se to pak odráží na výsledku. Barvy hlubotiskové i na linoryt se ředí buď lněnou fermeží nebo terpentýnem.
Na hladký pevný povrch, nejlépe skleněnou destičku nebo starý dostatečně velký hladký kachlík vymáčkneme nejdříve barvu a pak přidáme půl čajové lžičky nebo raději i méně (záleží samosebou na množství barvy) lněné fermeže nebo terpentýnu. Nevyplatilo se mi dělat barvu příliš mastnou, protože se to pak špatně vytíralo a celkově to bylo na pytel.
Všechno musíme dokonale spojit a na to je uplně nejlepší špachtle, například klasická malá zednická. Obě složky mixujeme a hladíme po povrchu tak dlouho, až nám vznikne jednolitá směs, hladká a viskózní zhruba jako kvalitní med. Samozřejmě, dle potřeby je možno si barvu naředit víc.



Poznámka na závěr - nerada to píšu, ale jak jsem zjistila na vlastní kůži (dlaň), tak mnohem lépe se pracuje s hubotiskovýma barvama značky Charbonnel francouzské výroby. Český Umton je mnohem hutnější, hůř se vytírá a ve výsledku člověk stráví přípravou pro tisk víc času, než by strávil s barvou Charbonnel. Amen.

špachtle

Žádné komentáře:

Okomentovat